Tjedan u Kinoteci: Niste još ništa čuli!

Od ponedjeljka, 10. do subote, 15. siječnja u kinotečnom programu Kina Kinoteka kreće ciklus Dolazeće atrakcije, posvećen tehnološkim inovacijama koje su obilježile povijest filma, a među Novitete stižu Annette Léosa Caraxa i Licorice pizza P. T.-ja Andersona. Ciklus Dolazeće atrakcije: Film i tehnologija sastoji se od antologijskih, pionirskih i klasičnih ostvarenja u kojima su tehničke novotarije preobražene u umjetničke geste. Prvi dio ciklusa podnaslovljen je kao Niste još ništa čuli!, a posvećen je pojavi sinkroniziranog zvuka, koji je pokrenuo novu eru u povijesti pokretnih slika.

Ciklus otvara Pjevač jazza Alana Croslanda, prvi dugometražni film u kojem je u glazbenim točkama korištena mogućnost snimanja i reprodukcije sinkronizirane slike i zvuka. Pojava zvuka omogućila je veći stupanj realističnosti u filmu, što je dovelo i do pojave žanrova koji su na maštovite načine adresirali različite aspekte društvene i ekonomske stvarnosti, često pod krinkom zabave. Ranih tridesetih godina posebno se ističu backstage mjuzikl i gangsterski film pa ćemo pogledati dva reprezentativna primjera žanra. Lakonoga parada Lloyda Bacona i Busbyja Berkeleya jedan je od najboljih mjuzikala iz 1930-ih, koji i dalje fascinira vrckavim i zajedljivim dijalozima i vrhunskim koreografijama. Lice s ožiljkom Howarda Hawksa kontroverzni je i često cenzuriran krimić, koji je publici omogućio da uživa u raznolikosti američkih urbanih naglasaka te zastrašujućem zvuku pucnjeva i strojnica, koje su njegov intrigantni zaplet inspiriran životom Ala Caponea učinili još uzbudljivijim. Tjedan zaključuje Pjevajmo na kiši, klasik Genea Kellyja i Stanleya Donena, koji se bavi upravo razdobljem u kojem je industrija s nijemoga filma prešla na zvučni. Hvaljen zbog upečatljivog prikaza industrije na prekretnici, Pjevajmo na kiši i dalje osvaja svojim optimizmom, energijom i svježinom, a njegov sedamdeseti rođendan, koji obilježavamo ove godine, jedan je od povoda za ciklus.

U ciklusu Nvoiteti na repertoar stižu dva nova naslova. Prvi je Licorice pizza, novi film Paula Thomasa Andersona u kojem se govori o odrastanju dvoje kalifornijskih tinejdžera u dolini San Fernando. Kritika je film opisala kao vremenski stroj u 1970-e te Andersonov osjećaj za mjesto, vrijeme i pouzdano izvrsnu režiju. Na repertoaru je Annette, film jednog od najosebujnijih autora sedme umjetnost – Léosa Caraxa, poznatom po Svetim motorima iz 2012. godine. Riječ je o maštovitoj rock-operi u kojoj Adam Driver i Marion Cotillard igraju stand-up komičara i opernu pjevačicu čiji će se život promijeniti rođenjem prvog djeteta. Film je otvorio Filmski festival u Cannesu. Među ostalim novitetima prikazuje se i Mračna kći, fascinantna adaptacija istoimenog romana Elene Ferrante u režiji Maggie Gyllenhaal, zatim Paralelne majke, nova melodrama majstora žanra Pedra Almodóvara, te jedan od najljepših filmova svih vremena – Raspoloženi za ljubav Wonga Kar-waija, koji se prikazuje u novoj restauraciji.

Matineja za najmlađe posjetitelje donosi animirani film Pčelica Maja 3: Zlatno jaje. U svojoj novoj pustolovini najpoznatija pčelica napustit će Livadu makova kako bi isporučila zlatno jaje i tako omogućila opstanak jedne kolonije buba. Hoće li u tome uspjeti saznajte u novom nastavku Majinih animiranih pustolovina.