
Do 12. rujna 2021. u Muzeju za umjetnost i obrt moguće je razgledati veliku retrospektivnu izložbu jednog od najznačajnijih hrvatskih grafičkih dizajnera Milana Vulpea.
Riječ je o izložbi koja predstavlja i valorizira bogat dizajnerski opus Milana Vulpea koji je tijekom četrdesetak godina djelovanja intenzivno radio na unaprjeđivanju vizualne kulture u području dizajna i uvođenju suvremenih dizajnerskih postulata u područje ekonomske propagande u Hrvatskoj od pedesetih godina dvadesetog stoljeća.
Izložba će predstaviti odabir najznačajnijih Vulpeovih projekata, među kojima brojne dobro poznate reklamne materijale poput Chromosove maskote Ličioca, logotipove, promotivne materijale, ambalaže, mnoštvo cjelovitih vizualnih rješenja dugogodišnjih suradnji s Plivom, Saponijom, TOZ-om, Željezarom Sisak, OZEHA-om, Interpublicom i drugima. Razvoj Vulpeovog likovnog izraza i interesa bit će prikazan kroz brojna prepoznatljiva rješenja dizajna naslovnica i omota knjiga, dizajna filmskih, sportskih i političko-propagandnih plakata, ilustracija i eksperimenata s fotografijom te kroz brojne druge izložene radove. Izložba će biti popraćena fotodokumentacijom, originalnom privatnom Vulpeovom dokumentacijom te video-intervjuima s Vulpeovim suradnicima i suvremenicima.
MUO najavljuje kako će ovo biti izložba koja zaokružuje rad Milana Vulpea kao protagonista visokorazvijene svijesti o važnosti suvremenog marketinškog jezika, ali i o značaju primjene sustavnog i konzistentnog grafičkog izričaja u svim oblicima javnih istupa domaćih tvrtki.
Posljednja retrospektivna Vulpeova izložba održana je u Muzeju za umjetnost i obrt prije 44 godine, točnije 1977. u sklopu 12. zagrebačkog salona.
Kustosica izložbe i autorica stručne koncepcije je Koraljka Vlajo, muzejska savjetnica, voditeljica Zbirke grafičkog dizajna i Zbirke produkt dizajna Muzeja za umjetnost i obrt.