Do utorka, 30. siječnja ostaje otvorena izložba u Galeriji Kranjčar – Pažljivo praćenje Mateja Kneževića, kojom autor nastavlja sa svojim tematsko specifičnim preplitanjem medicinskog i umjetničkog diskursa, čiji je prvi dio bio prezentiran u Gradskoj galeriji Labin, dok je drugi dio te jedinstveno osmišljene cjeline sada postavljen u zagrebačkoj Galeriji Kranjčar.
Ambijentalna instalacija zamišljena je kao work in progress, a bazirana je na pojmu repetitivnosti koji prvenstveno dolazi iz medicinskog okružja, gdje je repetitivnost dio svakodnevice i pomoću koje liječenje permanentno napreduje. Kako bi se to ostvarilo, nužno je pažljivo praćenje pacijenta u svim fazama bolesti, kao što je potrebno pratiti i tijekove umjetnosti ako se želi u njoj sudjelovati i težiti kreativnoj inovativnosti. Izložba predstavlja i svojevrsnu autorovu introspekciju koja uključuje protok vremena te se autor prvotno vraća u djetinjstvo kada je gledao crtane filmove iz francuskog serijala La Vie s kraja osamdesetih godina proteklog stoljeća, a koji prikazuje zgode i nezgode iz života obitelji eritrocita. Na tim je crtićima, kako sam kaže, odrastao, a možda su oni indirektno i prejudicirali njegovo današnje zanimanje koje se, između ostaloga, manifestira i kirurškim zahvatom koji je ilustriran na središnjem zidu galerije nizom fotografija što se dijagonalno uzdižu poput statističkog dijagrama. Oko tog centralnog akcenta izložbe Knežević nizom predmeta, od koji je veći dio bolnički namještaj, gradi ambijent koji osim što ilustrira njegu i brigu za pacijente, odnosno stvara iluziju njihova bolničkog praćenja i pažnje kojom su okruženi, progovara o Duchampovoj tezi da je svaki predmet koji se izloži u muzejskom ili galerijskom prostoru umjetničko djelo. (Mladen Lučić, kustos)
Izvor: www.kranjcar.hr, Kulturauzagrebu.hr, 21. siječnja 2024.