Nasljeđe Patricije Highsmith u Kinoteci

Od ponedjeljka 1. do subote 6. ožujka Kinoteka nastavlja s ciklusom filmova posvećenim stotoj obljetnici rođenja Patricije Highsmith.

Patricia Highsmith promijenila je shvaćanje trilera, a njezino kreativno, često i subverzivno tumačenje žanrovskih pravila djelovalo je inspirativno na čitav niz filmskih i književnih autora, u rasponu od Claudea Chabrola i Wima Wendersa do Gillian Flynn. Posljednji tjedan ciklusa pokrenutog povodom stote godišnjice Highsmithina rođenja posvećen je djelima inspiriranima njezinim motivima, zapletima i pogledom na svijet.

Prikazuje se Rasprskavanje, psihološka drama o ljubavnom četverokutu koji se razvije oko popularne rock pjevačice i njezinih prijatelja na odmoru u Italiji. Riječ je o preradi filma Bazen iz 1969. godine, u kojoj redatelj Luca Guadagnino majstorski koristi suncem okupane mediteranske vedute kako bi tenzije među likovima doveo do neočekivane eksplozije. Uz intrigantnu priču i oku ugodne lokacije, nadahnuti nastupi Tilde Swinton i Ralpha Fiennesa još su jedan razlog za pogledati ovaj sjajan film.

Na repertoaru je film Nevjerna, erotska drama Adriana Lynea o ženi u monotonom braku koja se upušta u aferu sa šarmantnim neznancem. Ova adaptacija glasovitog filma Nevjerna žena (1969) Claudea Chabrola zaplet gradi iz slabosti i nesigurnosti likova skrivenih iza kulisa građanskog braka, što je nedvosmisleno smješta u hajsmitovski teritorij, a uz vještu Lyneovu režiju vrijedi spomenuti i izvrsne Richarda Gerea i Diane Lane, koja je za svoj dojmljiv nastup nominirana za Oscara.

Tjedan zaključuje možda i najbolji hajsmitovski triler – Nestala Davida Finchera. Riječ je o ekranizaciji hit-romana Gillian Flynn iz 2012. godine o nestanku popularne spisateljice knjiga za djecu te medijske hajke koja se zahukta nakon što se pojave indicije da je za sve odgovoran njezin suprug. Flynn, koja je napisala i scenarij, navodi Duboku vodu kao jedan od svojih omiljenih romana, a njegove elemente lako je prepoznati u priči o toksičnom braku koji prerasta u bojno polje. David Fincher sjajno je pogodio atmosferu priče, koja iz psihološkog trilera prerasta u perverznu screwball komediju, a Rosamund Pike za svoj je zastrašujuće efektan nastup bila nominirana za Oscara.