Retrospektiva Josepha L. Mankiewicza u kinu Tuškanac

Od ponedjeljka 10. do četvrtka 13. svibnja kino Tuškanac prikazuje filmove Josepha L. Mankiewicza.

Na repertoaru je povijesni spektakl Kleopatra (1963) u kojem su glavne uloge odigrali Elizabeth Taylor i Richard Burton. Mankiewicz je prvotno zamislio dva odvojena trosatna filma, a iako je njegova gledanost u kinima bila dobra te je bio najgledaniji film te godine, film je čuven kao jedan od najvećih financijskih promašaja u povijesti kinematografije.

Prikazuje se film Ljudi će govoriti (1951), američka adaptacija kazališnog komada njemačkog autora Curta Goetza sa Jeanne Crain i Caryjem Grantom u glavnim ulogama. Kroz kombiniranje drame, komedije i romanse, Mankiewicz je progovorio o važnim temama tadašnjeg američkog društva – diskriminaciji žena, medicinskoj industriji, Korejskom ratu, ali implicitno i o McCarthyjevom ‘lovu na vještice’.

Slijedi kombinacija komedije i krimića Vrč meda (1967) snimana u Veneciji i slavnom rimskom studiju Cinecitta s jakom glumačkom ekipom predvođenom Rexom Harrisonom, Susan Hayward, Cliffom Robertsonom i Maggie Smith, a jednu od glavnih rola igrala je i tada jedna od vodećih svjetskih manekenki, ali i s podosta glumačkih angažmana, Capucine.

Prikazuje se noirovska krimi-drama Kuća stranaca (1949), prikazana u Cannesu gdje je Edward G. Robinson osvojio nagradu za najboljeg glumca, tumačeći oca koji sije mržnju umjesto ljubavi. Za scenarij je, iako nije bio potpisan, većinski zaslužan upravo Mankiewicz, a riječ je o dojmljivom ostvarenju intenzivnih glumačkih nastupa.

Na programu je i Bosonoga grofica (1954), jedan od najglamuroznijih filmova iz tzv. zlatne ere Hollywooda. U retrospektivno ispričanoj priči o španjolskoj glumici koja postaje hollywoodska zvijezda glavnu ulogu tumači Ava Gardner. Partner joj je legendarni Humphrey Bogart, a Edmund O’Brien osvojio je Oscara i Zlatni globus kao sporedni glumac. Ovo je prvi film na kojem je Mankiewicz bio ujedno scenarist, producent i redatelj.

Retrospektiva završava jedinim autorovim vesternom Bio jednom jedan pokvarenjak (1970), koji se pamti i po tome što je bio prvi film u kojem je za potrebe filma izgrađen kompletan zatvorski kompleks. Film uspješno balansira ozbiljnost i humor, a glavne uloge tumače Kirk Douglas i Henry Fonda koji su ponovno demonstrirali svoju glumačku superiornost i karizmatičnost.