U četvrtak, 24. veljače 2022. u 19:30 u Koncertnoj dvorani Lisinski održat će se koncert iz Majstorskog ciklusa Simfonijskog orkestra HRT-a i mezzosopranistice Jelene Kordić, pod dirigentskim vodstvom Györgyja Györiványija Rátha. Na programu će biti djela Roberta Schumanna, Dore Pejačević, Petra Iljiča Čajkovskog i Franza Liszta.
Dora Pejačević, kao istinska predstavnica glazbene moderne, dala je svoj doprinos pjesmama za glas i orkestar u vrijeme kada je ta glazbena vrsta bila najaktualnija, početkom 20. stoljeća, utjelovljujući stihove Karla Henckella, Rainera Marie Rilkea i Karla Krausa ugođajima rastanka, čežnje, noći i prirode. Tumačit će ih mezzosopranistica Jelena Kordić, koja nakon angažmana u dresdenskoj Semperoper i Državnom kazalištu u Braunschweigu, djeluje kao članica Nacionalnog kazališta iz Mannheima te ostvaruje nastupe diljem Europe.
Program predvodi maestro György Györiványi Ráth koji se nakon četiri sezone vraća pred Simfonijski orkestar HRT-a podsjećajući, uz ostalo, na dosege svojega sunarodnjaka Franza Liszta. U simfonijskoj pjesmi Tasso, lamento e tronfo, Liszt se nadahnuo Goetheovim i Byronovim prikazima života karizmatičnog talijanskog pjesnika, no kako je otkrio, privukao ga je ponajviše Tassoov buran i konfliktan duh, te mu je odao počast kao umjetniku i mučeniku.
Unutarnji konflikti mučili su i Manfreda, glavnog protagonista istoimene dramatske poeme s nadnaravnim elementima Lorda Byrona, a našli su glazbeni prikaz u popratnoj glazbi Roberta Schumanna, za koju je skladatelj Hugo Wolf ustvrdio kako sadrži samu bit drame. Uvertiru je Schumann skladao u vrijeme vlastitih patnji, mučen unutarnjim glasovima i halucinacijama.
Djela Williama Shakespearea bila su pak u više navrata nadahnuće Petru Iljiču Čajkovskom, pa tako i tragedija Romeo i Julija. Iako označenu kao ‘uvertira-fantazija’, oblikovao ju je kao simfonijsku pjesmu u kojoj se snažno sukobljavaju teme zavađenih obitelji Capuleti i Montecchi, te zaljubljenih Romea i Julije, tvoreći remek-djelo intenzivne dramatike i zadivljujuće ljepote.