Od ponedjeljka, 25. do nedjelje 31. listopada kino Tuškanac prikazuje filmove meksičkog autora, redatelja, scenarista i producenta Alejandra Gonzáleza Iñárritua. Program u ponedjeljak otvara njegov prvi dugometražni igrani film Pasja ljubav (2000), ostvaren u suradnji s Guillermom Arriagom zaslužnim za briljantan scenarij. Zahvaljujući uspjehu filma, svjetske karijere pokrenuli su i Iñárritu i Arriaga, ali i glumac Gael García Bernal.
U utorak slijedi Oscarima nagrađen Birdman (2014) kojim se Iñarritu vratio u okrilje američke kinematografije i polučio najveći uspjeh dotadašnje karijere. Riječ je o fascinantnoj cjelini s virtuozno fluidnom, tehnički ekstremno zahtjevnom režijom i izuzetno intrigantnom pričom s nizom potentnih likova ostvarenih sjajnim glumačkim izvedbama (Michael Keaton, Edward Norton, Emma Stone).
Povratnik (2015) koji je na rasporedu u srijedu, film je koji plijeni izvanredno uvjerljivom rekonstrukcijom razdoblja i naturalističkim pristupom te maestralnom izvedbom Leonarda DiCaprija. Povratnik je DiCapriju osigurao prvog Oscara za glavnu mušku ulogu, Iñarrituu drugog za najbolju režiju, a direktor fotografije Emmanuel Lubezki osvojio je svog trećeg zaredom (nakon Gravitacije i Birdmana) za najbolju fotografiju.
Na rasporedu u četvrtak je Babel (2006), treća i posljednja autorska suradnja Iñarritua i Arriage s njihovom dotad narativno najsloženijom strukturom. Već i sam naslov upućuje na biblijsku Babilonsku kulu s pomiješanim jezicima i nemogućnošću komunikacije, o čemu film zapravo i govori, izmještajući pouku u suvremeni globalni svjetski kontekst. Film je, između ostalog, dobio Zlatni globus za najbolji film te nagradu za režiju u Cannesu.
U petak je na rasporedu psihološka drama Biutiful (2010) s Javierom Bardemom u glavnoj ulozi. Riječ je o Iñarritovom prvom potpuno samostalnom autorskom projektu nakon prekida suradnje s Arriagom, a najveći otklon polučio je odustajanjem od složene naracije s više fabularnih nizova, odlučivši se za integralnu linearnu priču, što je bio gotovo manifestni čin autorske emancipacije. Film je premijerno prikazan u Cannesu, gdje je Bardem dobio nagradu za najboljeg glumca.
Retrospektiva završava u subotu nagrađivanom dramom 21 gram (2003). Iñarritu i Arriaga kreirali su pripovjednu cjelinu od tri zasebne priče, čije protagoniste povezuje kobna prometna nesreća. Složena narativno-dramaturška koncepcija filma zahtijeva od gledatelja znatan angažman u sklapanju priče, ali rezultat je djelo kojim su se obojica dokazali kao ambiciozni autori skloni traganju za proširenjem svojih autorsko-izvedbenih granica.
Kratki utorak donosi tri nijema filmska žurnala iz serijala Kino-pravda slavnog Dzige Vertova, nastala između 1922. i 1924. Oni pružaju jedinstveni uvid u svakodnevni ruski život toga doba, ali su vrlo zanimljivi i kao stilska prethodnica i prostor u kojem je autor isprobavao inovativne filmske postupke koje će kasnije koristiti. Projekciju će s gitarskom glazbom uživo pratiti jedan od najpoznatijih slovenskih glazbenika srednje generacije Boštjan Narat.
Program Distribucija posljednji put ovoga mjeseca donosi domaće filmove Murina (2021) Antonete Alamat Kusijanović, koji je na rasporedu u četvrtak, i Ljubav oko svijeta (2021) Davora i Anđele Rostuhar, na rasporedu u petak. Novi film stiže u subotu i nedjelju, a radi se o SF-u Dina (2012), ekranizaciji kultnog romana Franka Herberta, u režiji Denisa Villeneuvea i s Timothéejem Chalametom u glavnoj ulozi.
U nedjelju stiže Halloween u Tuškancu s fantastičnim hororom Tobea Hoopera Poltergeist (1982), u kojem je motiv uklete kuće efektno prebačen iz gotičkih zdanja u tipičan obiteljski dom u idealiziranom američkom predgrađu. U istom duhu nastavlja se s kultnim hororom Kuća duhova (Robert Wise, 1963), koji se drži jednim od najutjecajnijih naslova u povijesti žanra i uživa ugled jednog od „najstrašnijih” horora svog vremena.