Od ponedjeljka, 7. do četvrtka, 10. ožujka 2022. u kinu Tuškanac prikazuju se filmovi u sjećanje na Sonju Savić, jednu od ponajboljih srpskih glumica i ikonu 1980-ih. Prikazat će se filmovi Davitelj protiv Davitelja, Balkanski špijun, Život je lep, Mi nismo anđeli, Šećerna vodica, Una, Jug-jugoistok i Od groba do groba. Osim projekcije filmova, bit će organizirana i izložba Devojka iz grada Umetničke galerije Nadežda Petrović iz Čačka. Program je realiziran u sklopu programa Ponovo radi bioskop čiji su organizatori Srpsko narodno vijeće, Ambasada Republike Srbije u Zagrebu i Jugoslovenska kinoteka.
Program filmova Sonje Savić bit će otvoren u ponedjeljak 7. ožujka kultnom crnom komedijom Slobodana Šijana Davitelj protiv Davitelja (1984) koja se referira na filmove o serijskim ubojicama i otvoreno parafrazira Hitchcockov Psiho. Anticipirala je i srpski rock’n’roll film stavljajući u središte radnje wanna be rock zvijezdu i zaraznu pjesmu Bejbi, bejbi koju su Idoli napisali specijalno za film. Glumački veteran Taško Načić se prvi put našao u središnjoj ulozi, a glumačku postavu čine i frontmen Idola, Srđan Šaper, te još jedan veteran, Nikola Simić, dok je u ženskom dijelu postave najistaknutija uloga pripala Sonji Savić.
Zagrebačka publika će u ponedjeljak moći pogledati i jednu od istaknutijih srpskih komedija 1980-ih, film Šećerna vodica (1983) Svetislava Prelića. Radi se o komediji s romantičnim elementima u kojoj su ponovno zajedno nastupili Sonja Savić i Svetislav Goncić, dvoje mladih glumaca i velikih nada jugoslavenske kinematografije. Sonji je kao tada 22-godišnjoj glumici to bila prva glavna uloga, a našla se u zvjezdanoj glumačkoj postavi s proslavljenim imenima Milene Dravić, Bate Živojinovića, Ljubiše Samardžića i Zorana Radmilovića. Suvereno je iznijela svoju ulogu i na Pulskom festivalu 1984. godine nagrađena Zlatnom arenom za najbolju žensku ulogu.
U utorak će biti prikazan Jug-jugoistok (2005), drugi dugometražni igrani kino film Milutina Petrovića, vršnjaka glavne glumice Sonje Savić. Scenarij filma se s jedne strane poigrava njezinom biografijom (Sonja Savić bila je, kao i njezin istoimeni lik, nekoć popularna srpska glumica koja je živjela u Sloveniji, a sve zbog sukoba s Miloševićevim režimom), a s druge s filmom Alfreda Hitchcocka Sjever-sjeverozapad na što upozorava već i sam naslov, dok motiv nestanka odnosno otmice djeteta, pri čemu je nejasno je li dijete ikad postojalo, može podsjetiti na film Bunny Lake je nestala Otta Premingera.
Iste večeri bit će prikazana i Una (1984), najzapaženiji i najgledaniji film Miloša ‘Miše’ Radivojevića. Film je u svoje vrijeme ostvario veliku gledanost, a ključni razlog bile su nesputane seksualne scene između jednog od najuglednijih i najpopularnijih jugoslavenskih glumaca, Rade Šerbedžije, i mlade zvijezde u usponu – Sonje Savić koja je godinu ranije u Puli nagrađena Zlatnom arenom. Ovaj put odigrala je ulogu mlade samouvjerene žene svjesne svoje seksualnosti, no iza površine te svojevrsne femme fatale krije se, kao u većini bitnih likova koje je utjelovila, krhka, nezaštićena osoba.
Program u srijedu donosi film Život je lep (1985), adaptaciju novele uglednog Aleksandra Tišme kojom je redatelj i scenarist Bora Drašković postigao najveći uspjeh u svojoj karijeri. Rade Šerbedžija je ovdje dao jednu od svojih upečatljivijih uloga, a u glumačkoj ekipi prepunoj velikih imena (Dragan Nikolić, Pavle Vuisić, Ljubiša Samardžić, Bata Živojinović, Mirjana Karanović i dr.), posebno se istaknula mlada Sonja Savić koja je godinu ranije, ulogom u filmu Una, definitivno stekla status zvijezde. Film je izrazito rađen u tradiciji crnog talasa, a prikazan je u glavnom programu festivala u Veneciji gdje je Sonja dobila specijalno priznanje za svoju izvedbu.
Kino Tuškanac u srijedu prikazuje i Od groba do groba (2005), drugi dugometražni film Jana Cvitkoviča, jednog od međunarodno najuspješnijih slovenskih filmskih autora. Film počinje i razvija se kao (crna) komedija, a naposljetku prerasta u tragediju. Glavnu žensku ulogu odigrala je Sonja Savić koja je tih godina živjela i radila u Sloveniji. Film se našao u glavnom programu vrlo ugledne filmske smotre u San Sebastianu, gdje je osvojio nagradu za najboljeg novog režisera, te bio nominiran i nagrađivan na respektabilnim festivalima poput Bratislave, Cottbusa, Sofije i Torina.
Zadnjeg dana programa, u četvrtak, bit će prikazan Balkanski špijun (1984). Redateljska suradnja dramatičara i scenarista Dušana Kovačevića sa snimateljem Božidarom Nikolićem rezultirala je jednom od najpopularnijih jugoslavenskih komedija svih vremena koja je stekla kultni status, dok su replike koje izgovaraju njegovi likovi postale i ostale dio opće kulturne baštine. Na festivalu u Puli film je osvojio Veliku zlatnu arenu za najbolji film i Zlatnu arenu za najbolju glavnu mušku ulogu (izvanredni Danilo Bata Stojković). Sonja Savić je odigrala ulogu kćeri Stojkovićeva glavnog lika, a sjajnu glumačku postavu čine i Bora Todorović, Zvonko Lepetić i Mira Banjac.
Za sam kraj ostaje film Mi nismo anđeli (1992), debitantski film Srđana Dragojevića snimljen kao njegov studentski diplomski rad. Posrijedi je pomaknuta romantična komedija s fantastičnim primjesama, naglašeno epizodičnog narativa s nizom glazbenih brojeva (u duhu rock’n’rolla) i citatnih posveta. Film je brzo stekao kultni status, a tada 25-godišnji Nikola Kojo svojom ulogom postao zvijezda. U glumačkoj ekipi se u manjim ulogama nalaze velike jugoslavenske zvijezde Sonja Savić, Miki Manojlović, Stanislava Pešić, Bogdan Diklić te kultna Eva Ras, a od onih koji su tada tek trebali stasati i stvoriti ime valjda spomenuti Branku Katić i Vesnu Trivalić.