35. Gavelline večeri

Nakon dvogodišnje stanke, od 3. do 16. prosinca 2022. u sklopu programa 35. Gavelinih večeri na 5 zagrebačkih lokacija publika će imati priliku pogledati predstave iz Zagreba, Beograda, Subotice, Rijeke, Varaždina i Splita.

35. Gavelline večeri otvara Zagrebačko kazalište mladih s predstavom Braća Karamazovi, nastalom prema romanima F. M. Dostojevskog, u dramatizaciji i adaptaciji Olivera Frljića i Nine Gojić. Ovim naslovom, vođenim u hrabrom, energičnom, polemičnom dramaturško-redateljskom dijalogu s izvornikom, na zagrebačku kazališnu scenu nakon duže stanke vraća se jedan od naših najvažnijih redatelja, Oliver Frljić. Iza njega publici festivala predstavit će se mladi, no već etablirani redatelj Vanja Jovanović, koji je u Teatru &TD zajedno s dramaturginjom Petrom Pleše u Maloj zabavi na neočekivan, scenski sugestivan način pristupio osjetljivoj, bolnoj temi– samoubojstvu. Slijedi domaćin festivala, GDK Gavella, s Našim razredom Tadeusza Slobodzianeka i Jasmina Novljakovića, istodobno kroz igru i po stvarnim događajima oblikovanim scenskim materijalom zastalim pred banalnošću zla. Iz Beograda stiže naslov našeg pisca, Mate Matišića, po čijem Balonu, u koprodukciji Teatra Vuk i Monicarta, Monika Romić postavlja predstavu punu grotesknih, crnohumornih elemenata, ali i sućuti, provučenih  kroz glumački ludizam. Zatim su tu Posljednje djevojčice Maje Pelević, u režiji Kokana Mladenovića, Kazališta Kosztolányi Dezső iz Subotice, koje su na ovogodišnjem Sterijinom pozorju dobile niz nagrada – za najbolju predstavu, za tekst, za režiju, za glumački ansambl, za scenografiju, a bave se tijelom kao robom te temom surogat majčinstva. Obilje nevjerojatne glumačke energije, i to u izvedbi mladog ansambla, ponovno donosi Teatar Exit, ovaj put kroz Realiste Jure Karasa i Matka Raguža, koji kroz cabaret-kolaž govore (i smiju se) kaotičnoj realnosti i apsurdu mnogobrojnih ovodobnih pojava. SK Kerempuh je pak tu s predstavom Škrtac, klasikom J. B. P. Molièrea, u dramaturškoj obradi Tomislava Zajeca i režiji Dore Ruždjak Podolski, gdje se negdašnji Pariz pred nama rastvara kao poligon za neobuzdanu glumačku igru koja u tkivo dramskog teksta slobodno propušta imrovizacijske pasaže. Iz riječkog HNK Ivana pl. Zajca na Gavelline večeri dolazi Sofoklov Kralj Edip, lutkarsko-glumačka fantazija u kojoj je Luciano Delprato antičkoj tragediji pristupio inventivno, intermedijalno, sanjalački. Bogovi, autorski projekt Dalibora Matanića, motiviran igranim filmom Funny Games Michaela Hanekea, u produkciji HNK iz Varaždina, kroz mračni imaginarij secira niz osjetljivih mjesta prenapregnute suvremenosti, a nakon varaždinskog gostovanja na redu je splitsko. Kukci… zaustavljena priča, po tekstu Karela i Josefa Čapeka, prisjećanje su na Sašu Anočića, autora jedinstvene, autentične poetike, čija je ovo posljednja režija, nedovršena, dirljiva, ali i bogato naseljena Sašinim specifičnim scenskim rješenjima i neponovljivim humorom. Jedanaesta predstava u konkurenciji 35. Gavellinih večeri dovodi izuzetno osvježenje zagrebačke kazališne scene – KunstTeatar. U suradnji s Kazališnom družinom KUFER nastao je naslov Dobar, loš, mrtav 2: Pakao Pavla Vrkljana i Ivana Planinića, nastavakprve uspješnice KunstTeatra, koji se opet vispreno i drsko poigrava žanrovima, formama, kazališnim iskazima. Festival, izvan konkurencije, zatvara Zagreb 2020,  autorski projekt Filipa Šovagovića i Dubravka Mihanovića, u produkciji kazališta domaćina.

Programsko vijeće 35. Gavellinih večeri su Dražen Ferenčina, Marina Fakac i Enes Vejzović. Na završnoj večeri festivala dodojelit će se četiri nagrade, a odluku o najboljoj predstavi, najboljoj režiji, najboljoj ženskoj te muškoj ulozi donijet će tročlano prosudbeno povjerenstvo –  Miroslav Miki Radonjić, Zrinka Turalija Kurtak i Perica Martinović, a dok se kazalište Gavella u potpunosti ne vrati na svima poznatu adresu u Frankopanskoj 10, ulaznice za 35. Gavelline večeri i sve predstave kazališta Gavella, mogu se nabaviti na novoj lokaciji blagajne u Petrinjskoj 13. Radno vrijeme blagajne je od 10 do 19 te sat vremena prije izvedbe u KUC Travno.