Ciklus Priča za sebe nastavlja se filmovima koji tematiziraju načine na koje kroz različite priče i pripovijesti gradimo osobne identitete. U temu nas uvodi Vučja družina, košmarna bajka za odrasle Neila Jordana o djevojčici koja odrasta nadomak šume koju nastanjuju vukovi u ljudskoj koži i ostala zlokobna bića. Nastala prema motivima glasovite zbirke priča Krvava odaja Angele Carter, feminističke i psihoanalitičke revizije klasičnih bajki, Vučja družina je mračna fantazija o tome kako priče oblikuju predodžbe o muško-ženskim odnosima, dobru i zlu, životu i smrti, prepuna zapanjujućih nadrealnih prizora.
Temu nastavlja Nova noćna mora Wesa Cravena, epilog franšize Strava u Ulici brijestova, u kojoj monstruozni Freddy Kruger progoni snove glumaca i filmaša koji su igrali u filmovima iz serijala. Ovaj inteligentni horor spada među najbolja ostvarenja žanra devedesetih, a svojim je postmodernim senzibilitetom i autoreferencijalnošću najavio Vrisak (Scream, 1996), još jedan Cravenov film koji je obilježio desetljeće.
Usamljena zvijezda Johna Saylesa bavi se mitologijom jednog od najvećih američkih žanrova – vesternom. Zaplet pokreće pronalazak kostura korumpiranog šerifa, koji je nekoliko desetljeća ranije nestao u sumnjivim okolnostima. Sayles preuzima motive iz Čovjeka koji je ubio Libertya Valancea (1955), posebice onaj o važnosti kolektivnih mitova kao vezivnom tkivu zajednice, kako bi progovorio o odnosu pištolja i zakona u konstrukciji američke nacije i demokracije.
Temu zaključuju Priče koje kazujemo, remek-djelo suvremenog dokumentarizma u režiji Oscarom nagrađene Sarah Polley. U središtu priče je odnos njezinih roditelja, s posebnim fokusom na majku Diane, koja je svojim nekonvencionalnim životnim odlukama i preranom smrću za sobom ostavila niz neodgovorenih pitanja. Polley koristi obiteljsku arhivu i majstorski je prepleće s igranim rekonstrukcijama, kako bi filmskim jezikom pokazala do koje su mjere naša sjećanja i uspomene tek priče koje kazujemo sebi i drugima i na čijim temeljima oblikujemo vlastiti identitet.
Redatelj Luca Guadagnino, poznat po filmovima kao što su Sve, i kosti, Suspiria i Call Me by Your Name (Skrivena ljubav), na veliki se ekran vraća Izazivačima, kombinacijom romantične i sportske drame u kojoj je još jednom demonstrirao svoje umijeće istraživanja kompleksnih emocionalnih odnosa. Radnja filma smještena je u svijet profesionalnog sporta, a prati trenericu posrnulog tenisača, čiji se životi zakompliciraju kada se na terenu suoče sa svojim bivšim partnerom i najboljim prijateljem.
Izvor: www.kinokinoteka.hr, Kulturauzagrebu.hr, 6. svibnja 2024.