Od ponedjeljka, 29. travnja do subote, 4. svibnja u Kinoteci Ciklus posvećen pripovijedanju nastavlja se filmovima u kojima se kroz riječi i priče grade osobni identiteti. Kameleon Street nevjerojatna je, ali istinita priča o muškarcu koji se lažno predstavljao kao odvjetnik, kirurg s harvardskom diplomom i novinar, kako bi se uspeo društvenom ljestvicom. Nagrađena Velikom nagradom žirija na Festivalu Sundance, Kameleon Street jedini je film talentiranog Wendella B. Harrisa Jr.-a, koji je film režirao i u njemu odigrao glavnu ulogu. Ovaj rijetko viđeni klasik afroameričkog filma prikazuje se u nedavno restauriranoj inačici.
Temu nastavlja Tijelo kao knjiga, priča o djevojci koja ne može odlučiti želi li radije partnera koji je vještiji u pisanju ili vođenju ljubavi. Inspiriran japanskim klasikom Zapisi pod uzglavljem Sei Shonagon, film Petera Greenawaya maštovita je, duhovita, erotična i transgresivna meditacija o identitetu, odnosu seksualnog i tekstualnog užitka te još neistraženim mogućnostima filmskog i novomedijskog pripovijedanja.
Tjedan zaključuje Još sam tu: Izgubljene godine Joaquina Phoenixa, priča o tome kako je nagrađivani glumac iz naslova odlučio napustiti filmske vode i posvetiti se karijeri rap-glazbenika. Iako je danas poznato da je riječ o lažnome dokumentarcu, tj. medijskom performansu Phoenixa i njegova šogora Caseya Afflecka, Još sam tu fascinantna je meditacija o narcizmu, kreativnoj krizi i lakoći kojom se može manipulirati mišljenjem javnosti, posebice ako je riječ o osobama iz javnog života – glumcima, glazbenicima, političarima – kojima izvedba i „pričanje priča“ i jesu neizostavan dio nastupa, posla i osobnosti.
U sklopu programa Vizije: Iz Kratke baze 25 FPS-a, posvećenom autorima i djelima koji istražuju i pomiču izražajne mogućnosti filmskog jezika, prikazuje se Atlantik – dugometražni prvijenac Mati Diop, aktualne dobitnice Zlatnog medvjeda za film Blago kraljevstva Dahomey. Svjetsku premijeru imao je na Filmskom festivalu u Cannesu gdje je osvojio Grand Prix, a kritika je hvalila njegovu neobičnu kombinaciju socijalne drame, romanse i fantastike. Priča je to o skupini radnika iz predgrađa Dakara, koji odluče prijeći Atlantik u potrazi za boljim životom.
Među Novitetima, prikazuju se Savršeni dani Wima Wendresa i Ekskurzija Une Gunjak.
Savršeni dani priča je o čistaču javnih zahoda u Tokiju, čiju će mirnu svakodnevicu uzburkati nekoliko slučajnih susreta koji će razotkriti njegovu prošlost. Kritika je Savršene dane opisala kao dirljiv i poetičan prikaz ljepote svakodnevnog svijeta. Na Filmskom festivalu u Cannesu Kōji Yakusho osvojio je nagradu za najboljeg glumca, a bio je nominiran i za Oscara u kategoriji najboljeg stranog filma.
Ekskurzija je cjelovečernji prvijenac redateljice Une Gunjak, čiji je kratki film Kokoška, u njemačko-hrvatskoj koprodukciji, ovjenčan nagradom EFA-e 2014. Priča je to o tinejdžerici koja izmisli da je spavala s dečkom koji joj se sviđa ne bi li se predstavila kao iskusna pred svojim vršnjacima. No nakon što se priča proširi školom, stvari će izmaknuti kontroli. Film je premijerno prikazan na Filmskom festivalu u Locarnu, gdje je primio posebno priznanje.
Kao Posebna projekcija prikazuje se dokumentarni film Obalno šetalište Silvija Mirošničenka koji prikazuje veći broj stanovnika vezanih za šetalište Franza Josefa I., njegove građevine, plaže i more. Živote pojedinih osoba i njihove neposredne interakcije s ostalim ljudima prati se kroz promjene godišnjih doba, čime se pokazuje kako utječu na šetalište za vrijeme turističke sezone i nakon nje.
Detaljan raspored projekcija na poveznici: https://kinokinoteka.hr/program/
Izvor: www.kinokinoteka.hr, Kulturauzagrebu.hr, 29. travnja 2024.