Od 16. rujna do 12. prosinca u Klovićevim dvorima bit će postavljena izložba Spomenik živom Tisje Kljaković Braić.
Tisja Kljaković Braić na likovnoj sceni prisutna je već dvadeset godina. Nakon dvadeset godina predanog rada skupilo se mnogo razloga da se autorica predstavi kroz presjek svog djelovanja, izborom najboljih i najkarakterističnijih djela. Na izložbi u Galeriji Klovićevi dvori predstavit ćemo njezine radove iz prve faze art brut slikarstva, njezino lirsko, poetično slikarstvo, skulpture i crteže.
Dvadesetak godina slikarskog djelovanja na hrvatskoj likovnoj sceni za svaku slikaricu ili slikara, pa tako i za Tisju Kljaković Braić, pretpostavlja postojanje stanovitih faza u stvaralaštvu. U početku bila je bliskija informelu, odnosno art brutu, slikarstvu snažne ekspresije koje, u njenom slikarstvu, karakteriziraju velike crne reljefne površine. No, od 2009. godine njezine su slike postale svjetlije i vedrije, a velike crne površine zamijenile su bjeline. Bliskost primitivističkim formama od njezinih početaka ostala je konstantna sve do danas, a vidljiva je podjednako na njezinim crtežima kao i u slikarstvu.
Takvim načinom izražavanja, Tisja se nadovezuje na brojne utjecajne likovne uzore koji su, još od Paula Kleea preko Alberta Giacomettija i Jeana Dubuffeta, ostavili značajan trag sve do suvremenih umjetnika. Danas, zbog kulturološki negativnih implikacija, termin primitivizam u umjetnosti se izbjegava i nastoji ga se zamijeniti prikladnijim. Kada se postavlja neminovno pitanje, što je to što suvremene umjetnike privlači primitivističkom načinu izražavanja, u vremenu kada su pored nas prohujali najrazličitiji umjetnički pravci ili „…izmi“, odgovor je upravo odmicanju od te bjesomučne potjere za novim i do sada neviđenim, a prema onome što je izvorno, arhetipsko, iskonsko i neiskvareno odnosno prema dobu kada je sve počimalo.
Tisja je svoju otvorenost, nesputanost, iskrenost i duhovitost odlučila izražavati upravo kroz takav način, kroz jednostavne linije i oblike, kao i suženu paletu boja, pretežno akromatski kontrast crnih i bijelih površina. Grubom reljefnošću drvenih letvica koje lijepi na svoje slike i premazuje bojom ili katranom kao i dodavanjem najrazličitijih predmeta ili njihovih dijelova, stvara kontraste s fragilnošću i nježnošću likova, te kreira poetične ugođaje koji su bliski i razumljivi iznimno širokoj publici. Tako je sazdan prepoznatljiv i poetičan svijet Tisje Kljaković Braić.