Gavella online: Malena u režiji Mislava Brečića

U programu Gavellina dalekoKOVIDnica na službenom YouTube kanalu, Kazalište Gavella bez naknade će prikazivati predstave iz kazališne arhive, svakog ponedjeljka od 18:00 sati do četvrtka u ponoć.

Malena autora i redatelja Mislava Brečića dostupna je za gledanje od 1. lipnja. Brečić se Malenom predstavlja kao autor teksta u kojem istodobno prepoznajemo razigranu komediju, sjetnu melodramu, modernu bajku za odrasle i partituru jasno artikulirane društvene kritičnosti. Sin i Malena, centralni likovi ove ljupke urbane epopeje, lutaju zbiljskim i izmaštanim prostorima, praćeni Zborom – predstavnikom naroda koji, tražeći rješenje svog nezadovoljstva, upire prstom, zahtijeva, nameće i odbacuje, različite ideje i koncepte. Jedna od njih je i terorizam, s čijim metodama i učincima Brečić vodi originalnu, otvorenu polemiku lišenu optužbe i možda upravo zato toliko humanu. (Pogledajte predstavu)

Ženidba je predstava nastala prema istoimenom Gogoljevom tekstu, u režiji Mateje Koležnik, a za gledanje je dostupna od 8. lipnja. “Posve nevjerojatan događaj u dva čina”, podnaslov je što ga je Gogolj dodijelio ovom komadu.
Specifična, pomalo neuhvatljiva duhovitost ruskog klasika, jednog od rijetkih koje nisu osporavali ni realisti ni modernisti, vidljiva je već u nazivniku Ženidbe, a i uvodne riječi Potkolesinove, s onim ozbiljno-duhovitim “Živiš, živiš, pa ti se najposlije sve nekako zgadi.”, najavljuju jedinstven karakter pisca i njegova teksta. Pred nama je, naime, komedija, no tragičnost je upisana u Gogoljev dramski mentalitet i kolikogod nam smijeha priuštio, on ne može a ne progovoriti o čovjekovoj tjeskobi, praznini i usamljenosti. Zbog toga je riječ o tako sjajnom piscu, od Nietzschea nazvanom “rodonačelnikom moderne dekadencije”. (Pogledajte predstavu)

Crne očiautora Davora Špišića, u režiji Dražena Ferenčine, dostupna je za gledanje od 25. svibnja. Špišić radnju smješta u Slavoniju ’90-ih. Dvije obitelji, jedna hrvatska i jedna srpska, neraskidivo su povezane i kontekstom rata zavađene. U kompozicijski izuzetnoj dramskoj strukturi Špišić ih zbližava i udaljava, da bi ih doveo u situaciju iz koje, jasno je, nema nikakvog drugog izlaza osim tragedije. Tragičnost cjeline omekšana je toplim humorom i majstorski oblikovanim dijalozima, u kojima živi jedinstvenost slojevitog slavonskog mentaliteta. (Pogledajte predstavu)

Tartuffe je Molierova predstava u režiji Marca Sciaccaluga koju je moguće pogledati od 18. svibnja. Tartuffe donosi Moliereov obračun s licemjerjem, ponajprije vjerskim, i jedan je od tekstova koji još uvijek, gotovo tri i pol stoljeća nakon svog nastanka, djeluje provokativno i izazovno, jurišajući sa scene na koroziju koja nagriza svako društvo, nekad i danas. (Pogledajte predstavu)

Fine mrtve djevojke autora Mate Matišića, u režiji Dalibora Matanića, dostupna je za gledanje od 11. svibnja. Predstava donosi priču o dvije studentice, zaljubljene lezbijke, koje unajmljuju stan u kući pored zagrebačkog Zapadnog kolodvora, želeći si osigurati miran kutak i privatnost. Predstava počinje kao melodrama, da bi se postupno pretvorila u tragediju, sa svim posljedicama što ih ova nužno donosi, svojom se tematikom i pristupom smještajući negdje na pola puta između realizma i groteske, drske komedije i socijalne vivisekcije. (Pogledajte predstavu)

Peer Gynt u režiji makedonskog redatelja Aleksandra Popovskog predstavlja njegovu eklektičnost i sposobnost da velikoj književnoj temi pristupi bez straha, slobodno se poigravajući motivima koje mu tekst posuđuje na korištenje, daju naslutiti kako će ansambl kazališta Gavella s ovom predstavom krenuti na uzbudljivo i maštovito kazališno putovanje. Predstava će biti dostupna za gledanje 6. svibnja na portalu jutarnji.hr i na YouTube kanalu kazališta Gavella.

Osmi povjerenik autora Renata Baretića, u režiji Saše Anočića, moguće je pogledati od 4. svibnja. Radnja predstave smještena je na Trećić, najudaljeniji naseljeni hrvatski otok, na koji po kazni dolazi Vladin osmi po redu povjerenik, Siniša Mesnjak. Njegov zadatak je organizirati izbore i legalnu lokalnu vlast. Mladom političaru stvar se čini više nego jednostavna, ali Trećić je sve drugo osim običnog jadranskog otoka. (Pogledajte predstavu)

Sjećanje šume autora Damira Karakaša, u režiji Tamare Damjanović, moguće je pogledati od 27. travnja. Predstava donosi priču o odrastanju u prepoznatljivo Karakaševoj Lici, kraju gdje se emocije teško pokazuju i gdje nije lako biti drugačiji. Junak Sjećanja šume senzibilni je mladić sa srčanom manom, a epizode kroz koje prolazi opore su, duhovite, živopisne minijature izuzetne topline i autentičnosti. (Pogledajte predstavu)

Kazalište Gavella u suradnji s Jutarnjim listom tijekom ožujka i travnja 2020. predstavilo je gledateljima sljedeće predstave za online gledanje:

Candide ili optimizam je predstava nastala prema Voltairevom satiričnom romanu u režiji Krešimira Dolenčića. Zalažući se za slobodu i snošljivost, svestrani francuski književnik posebno se oštro obrušavao na sve dogme i fanatizme, Crkvi nimalo bezazleno poručujući: “Smrvite bestidnicu!”. Takav sadržaj u slučaju Candidea prati i eklektičnost forme, gdje nevjerojatne scene izviru jedna iz druge, nerijetko ne mareći ni za kakva jedinstva, pa smo čas u Argentini, čas u Parizu, čas u Istanbulu, a čas u Vestfaliji. Ansambl-predstava koja nas odvodi na maštovito, nepredvidljivo, razigrano kazališno putovanje. (Pogledajte predstavu)

Ponovno ujedinjenje dviju Koreja u režiji Paola Magellija je duhovito-potresna predstava o muško-ženskim odnosima prema predlošku francuskog autora Joela Pommerata u kojoj su Koreje iz naslova zapravo muškarci i žene, to jest suvremena kriza različitih slučajnih i neslučajnih parova, pa i svećenika. (Pogledajte predsatavu)

Kralj Rikard III Dramskog kazališta Gavella u režiji Aleksandra Popovskog, 2019. godine osvojila je Zlatni Studio Jutarnjeg lista za najbolju predstavu glasovima čitatelja i publike. Glavni lik je antiheroj čiji su postupci sve samo ne moralni, ali inteligencija mu je zavodljiva i sposobnost uvida razorna pa ne možemo ne putovati s njim, ne promatrati događaje njegovim očima. Lordovi i kraljice, vojvode i ubojice, iscrtavaju fabularni sklop visoke napetosti i prenapregnutosti, donoseći na pozornicu svijet gdje je čovjek čovjeku ponajprije vuk, a tek potom brat, sin, prijatelj, ljubavnik… (Pogledajte predstavu)

Za gledanje su dostupni i Moliereov Umišljeni bolesnik u režiji Krešimira Dolenčića i Amadeus Petera Shaffera u režiji Dore Ruždjak Podolski.