Filmovi novog Hollywooda u kinu Tuškanac

Od ponedjeljka, 5. do nedjelje, 11. srpnja kino Tuškanac nastavlja s naslovima tzv. novohollywoodskog filma nastalim od druge polovice 1960ih do kraja 1970ih.

U ponedjeljak, 5. srpnja na programu je sportska drama Johna Hustona Grad izobilja (1972), snažna karakterna studija marginalaca i očajnika koji se suočavaju sa spoznajom o nepostojanju časnog i zadovoljavajućeg izlaza iz njihovih životnih situacija. Film nose izvrsne glumačke interpretacije Staceyja Keacha i oskarovca Jeffa Bridgesa i u vrijeme premijere ostvario je vrlo solidan kritičarski i komercijalni uspjeh te u određenoj mjeri preporodio Hustonovu karijeru.

U utorak, 6. srpnja prikazuje se M.A.S.H. (1970), nagrađivana humorna ratna drama Roberta Altmana. Jedan od najpopularnijih ratnih filmova svih vremena sniman je dok je rat u Vijetnamu bio na vrhuncu, zbog čega je antiratni i humani angažman prilično izražen. Film obilježavaju izuzetno razigrana režija, obilje anarhoidnog i altruističnog humora i iznimno raspoloženi nastupi glumaca koji su se upravo zahvaljujući ovom djelu prometnuli u zvijezde.

Srijeda, 7. srpnja donosi remek djelo Arthura Penna Bonnie i Clyde (1967), film o legendarnom zločinačkom paru (tumače ga Faye Dunaway i Warren Beatty), snimljeno pod utjecajem francuskog novog vala. Film predstavlja osuvremenjenu, romantikom i humorom prožetu inačicu gangsterskih filmova iz 1930-ih, a riječ je o prvom filmu Novog Hollywooda, ostvarenju koje je srušilo tadašnje tabue te koje je i zbog toga steklo iznimnu popularnost među mlađim gledateljima.

Na rasporedu u četvrtak, 8. srpnja je film nostalgije Posljednja kino predstava (1971), najpoznatije ostvarenje redatelja Petera Bogdanovicha nagrađeno s dva Oscara i brojnim nagradama na značajnim svjetskim festivalima. U nostalgičnoj drami o odrastanju u teksaškom gradiću u ranim 1950-ima glavne uloge glume Jeff Bridges i Timothy Bottoms, a postavu čine i Cybill Shepherd (njezin prvi film), Ben Johnson, Cloris Leachman i Ellen Burstyn.

U petak, 9. srpnja stiže Pasje poslijepodne (1975), jedan od vrhunaca opusa uglednog Sidneyja Lumeta, snimljen prema istinitim događajima. Lumet je inzistirao na izrazito realističkom pristupu, s dugotrajnim probama s glumcima prije snimanja. Korištena je isključivo prizorna glazba, a snimanje je odrađeno po kronološkom principu. Al Pacino je u ovom filmu ostvario jednu od svojih najslavnijih uloga u karijeri, a partner mu je također izvrsni, prerano preminuli John Cazale. 

Subota, 10. srpnja donosi Provalnika na slobodi (1978), adaptaciju debitantskog romana Edwarda Bunkera koja je isprva zamišljena kao redateljski debi Dustina Hoffmana, ujedno nositelja glavne uloge. No, tijekom snimanja došlo je do silnih kreativnih razmimoilaženja između njega i nezavisne kompanije First Artist koja je film producirala. Na kraju ga je režirao kazališni redatelj Ulu Grosbard, koji je uobličio izrazito realističko ostvarenje u duhu tada već polako nestajućeg novog Hollywooda.

U nedjelju, 11. srpnja prikazuje se kultna pustolovna drama Dvostruki asfalt (1971), središnji i najuspjeliji film opusa Montea Hellmana. Iako nije pripadao u krug najzvučnijih imena, u svojim filmovima je zdušno promicao svojevrsni američki Novi val, a ovim se filmom ceste vrlo skladno uklopio u struju Novog Hollywooda. Film je sniman na autentičnim lokacijama diljem SAD-a, redoslijedom snimanja koji je pratio scenarij, čime je želio postići najveću moguću autentičnost.