Afroamerički film, Filmski kurikulum i Kratki utorak u Tuškancu

Kino Tuškanac prikazuje program u ponedjeljak, 13. i utorak 14. prosinca, nakon čega nastupa programska stanka do 31. siječnja.

Program u ponedjeljak 13. prosinca posvećen je afroameričkom filmu s dva značajna naslova. Nagrađivana humorna drama Pogodi tko dolazi na večeru (1967) Stanleyja Kramera ubraja se među najpoznatije i najhvaljenije američke filmove druge polovine 1960-ih. Realiziran u jeku eskalacije rasnih nemira u SAD-u, a iste godine kad je Vrhovni sud SAD-a dotadašnji zakon o zabrani međurasnih brakova proglasio neustavnim, film je ostvario veliki uspjeh i visoku gledanost i na američkom jugu, unatoč bojazni da će ga tamošnja publika bojkotirati zbog rasnih predrasuda. 

Prikazuje se i dojmljiva krimi-drama Žestoki momci (1991), debitantsko ostvarenje Johna Singletona koji je nominiran za Oscara za najbolji izvorni scenarij i najboljeg redatelja. Time je postao prvi afroamerički filmaš nominiran u redateljskoj kategoriji, ali i najmlađi filmaš uopće nominiran za najboljeg redatelja. Posrijedi je ambiciozno i angažirano djelo u kojem se autor na promišljen i intrigantan način dotaknuo gotovo svih problema koji su mučili ne samo Afroamerikance onog vremena, nego i danas.

U utorak se održava Filmski kurikulum koji će ovaj put biti u znaku političkog filma. Započinje primjerom jugoslavenskog filmskog žurnala Pregled iz 1947, s temama od Titove štafete i suđenja ustaškim zločincima do dječjih igara. Slijedi sjajna politička drama Branka Bauera Licem u lice (1963) koju su mnogi nazvali pretečom jugoslavenskog crnog vala. Film je bio nagrađen s tri glavne nagrade na pulskom festivalu te postao miljenik službene kritike i navođen kao prihvatljiv primjer društvenokritičkoga filma. Uoči projekcije, uvodnu riječ održat će filmski kritičar Silvestar Mileta.

Zadnji ovogodišnji Kratki utorak donijet će izbor video dnevnika američkog pionira videografije Nelsona Sullivana. On je posvetio život bilježenju društvenih događanja na umjetničkoj i klupskoj sceni downtown Manhattana 1980-ih, s naglaskom na tada cvjetajuću queer kulturu. Snimao je tadašnje pop kulturne ikone, ali kameru okretao i prema samom sebi i svome životu, što ga čini pretečom vlogginga i selfieja. Program će najaviti srpski redatelj Marko Grba Singh, koji je Sullivanove dnevnike prvi put u ovom dijelu Europe prikazao na festivalu Beldocs u Beogradu.