Ovogodišnji Dani satire Fadila Hadžića održavaju se od 12. do 26. rujna, u Satiričnom kazalištu Kerempuh i to samo s hrvatskim predstavama na repertoaru. Ulaznice u on-line prodaji možete kupiti ovdje.
U subotu, 12. rujna, u 20:00 sati festival otvara predstava Flex Ivana Penovića u koprodukciji KunstTeatra i Umjetničke organizacije Punctum. Nepretenciozna satira izvrgava ruglu apsurdnost kafkijanske birokratizirane stvarnosti, ali i dalje ne odustajući od lakoće interpretacije i ludističke glumstvenosti.
Kabare Joj Hrvati u produkciji nezavisnog kazališta Luda kuća iz Zagreba autora i redatelja Ivana Đuričića suočava nas sa već pomalo zaboravljenim, ali između dva svjetska rata vrlo popularnim žanrom, u kojem protagonisti na zabavan i duhovit način vode publiku kroz hrvatsku prošlost u hrvatsku budućnost. Red songa, red koreografije, društvena kritika i politička satira dobitna je kombinacija ove predstave kojoj je satira temeljni dramaturški stilem.
U izboru ovogodišnjih Dana satire našla se izvedbeno virtuozna monodrama Dražena Šivaka po tekstu Darija Foa, Mistero Buffo koja predstavlja farsično – groteskan dragulj satirične literature u kojem se izruguju anomalije društva u velikom luku od crkve preko politike do društvene kvazi-elite. Dražen Šivak plijeni svojim talentom i nepresušnom energijom interpretirajući preko 30 likova na aktualan i provokativan način, a njegova gluma stilski je nadahnuta klaunerijskim nasljeđem.
Domaćin Dana satire, Satiričko kazalište Kerempuh predstavlja se predstavom Bilježnica Robija K. koja je inspirirana kultnom satiričnom kolumnom Viktora Ivančića, a nakon 35 godina svjedoči da se hrvatska stvarnost nije nimalo promijenila na bolje, nažalost. Feljtonistički žanr adaptiran je za kazalište vrlo uspješno uz pomoć fragmentarne dramaturgije koja na ludistički i beskompromisan način govori o društveno-političkim temama naše svakodnevnice u rasponu od crne komedije preko groteske do teatra apsurda.
Splitsko nezavisno kazalište PlayDrama dolazi po prvi puta na Dane satire, i to s predstavom Dijete našeg vremena, rađenoj po tekstu mlade dramatičarke Ivane Vuković. Tema je generacijska priča o odrastanju mladih koja se isprepliće s klišejiziranom i predrasudama opterećenom predodžbom o Splitu. Predstava je zabavna, humorna i kritična, pisana generacijskim jezikom, a anegdotalni karakter dramskih situacija daje predstavi autentičnost pomičući granice lokalne percepcije splitske omladine.
Iz Dubrovnika dolazi kultni kazališni komad, Kate Kapuralica Vlaha Stullija u produkciji Kazališta Marina Držića koji, iako nastao početkom 19 st., briljantna je i aktualna pučka komedija na temu siromaštva, koje nije niti smiješan ni podatan materijal za komediju. Dubrovačka predstava vješto ekvilibrira između komičnog i tragičnog na neki neposredan, a autentičan način, a poseban ton predstavi daje sočan dubrovački govor marginalizirane sirotinje prepun grubosti i psovki koji ima izraziti komični efekt. Predstava je školski primjer groteske na mediteranski način s primjesama mentaliteta i naturalističke slike svijeta.
Autorski projekt prema Čehovu, Tri sestre Bobe Jelčića polazna je točka za istraživanje ne samo sudbina dramskih junaka nego sviju nas u današnjem stvarnosti. Aktualizacija čehovljanskih pitanja u predstavi je ironična, decentno satirična inkorporirana u blago karikaturalnoj glumi i apsurdom obojenim dramskim situacijama.
Još jedna predstava domaćina Festivala, Ja od jutra nisam stao autorice Une Vizek secira na komičan i zabavan način patrijahat naš svagdašnji, a klišeji i stereotipi muško-ženskih odnosa na meti su satiričnog diskursa kako režije tako i glumačke interpretacije. Kako izgleda kada muškarci zamijene rodne uloge sa ženama, dosjetka je koja stvara niz smiješnih prizora.
I na kraju festivala dolazi predstava Lepurica u produkciji splitskog HNK-a, a zapravo se radi o adaptaciji kultnog Pigmaliona Bernarda Shawa koja se kroz dijalektalnu jezičnu obradu i uz pomoć općih mjesta splitskog mentaliteta pretvara u zavičajnu komediju.