FESTIVALI

ZEZ Festival

ZEZ (Zavod za eksperimentalni zvuk) ime je koncertnih ciklusa eksperimentalne glazbe koji se održavaju u KSET-u od 2013. godine. Tako će se i ove godine Festival ZEZ održati od 16. do 22. travnja 2018. Program je usko vezan za glazbenu tradiciju KSET-a kao utočišta drugačijih i eksperimentalnih glazbenih formi, posebice jazza; a samim imenom i s Fakultetom elektrotehnike i računarstva na čijem prostoru i uz čiju potporu KSET funkcionira već 4 desetljeća. Djelovanje ZEZ-a usmjereno je ka širenju kulture marginalnih glazbenih događaja organizacijom koncerata eksperimentalne glazbe i podupiranjem eksperimenata sa zvukom kao medijem općenito, a tu inicijativu prepoznali su i poduprli: Grad Zagreb u sklopu natječaja za inovativne i umjetničke prakse u kulturi, Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu te HDS Zamp.

ZEZtival donosi i večer posvećenu mladim umjetnicima i umjetnicama, koji se vrlo ozbiljno ZEZaju s različitim aspektima zvuka i nalaze različite varijacije kako taj zvuk izlož(b)iti. Bacite pogled na naš brzi lineup za pet instalacija i dva performansa.

Marko Gutić Mižimakov: 

afektivni klonovi_DUET


Afektivni klonovi iz naslova imenuju skupinu antropomorfnih figura, porijeklom iz i kreiranih uz pomoć softwarea za digitalnu animaciju (DAZ3d Studio i/ili Smith Micro Poser). Te 3d figure se uvijek nalaze u odnosu sa mnom ili sa nama. Njihova neopipljiva tijela su uvijek u odnosu sa našim opipljivim tijelima. 

Oni su tamo negdje, iza ekrana, u ekranu, u proekciji, u slici, oni jesu slika. A mi, ovdje tu, ispred. Stojimo ili sjedimo. Gledamo. Osluškujemo. Mi se pitamo: Što one žele?

Karlo Kelečić i Ivan Mak:

Redneck Project

U nedostatku znanja, ali iz osnovne ljudske potrebe javlja se ideja instrumenta. Oruđa koje proizvodi zvuk na milost i nemilost šire mase. Potreba za melodijom, strast stvaranja, pretače predmete kojima smo okruženi u neobične spojeve kojima pokušavamo oplemeniti prostor i ispuniti ga. U ovom nadnaravnom i nadrealnom spoju komadi građevinskog materijala i ostataka postaju neobična glazbala.
Piramida je simbol uspona, rasta koji završava u jednoj točki. Ona je četverostrana. Sa tri strane nalaze se drugačiji improvizirani instrumenti, dok četvrta omogućava kontrolu i manipulaciju nad njima. Pristankom na korištenje Redneck Projecta korisnici prihvaćaju svu odgovornost za vlastiti sluh. Cjelina je zamišljena kao interaktivno sučelje za četiri osobe koje svim silama pokušavaju pronaći zajednički jezik kako bi storili harmoniju. One moraju zajedno rasti dok se ne pronađu na samome vrhu kako bi uspješno uspostavili četverostranu komunikaciju. Izmjenom ritmova i kombinacija stvara se komunikacija, neobična i nova vrsta jezika kojeg prepoznaju samo oni koji u njemu sudjeluju.

Vitar Drinković: 

Komunikacija zvukom vode

plexiglass, drvo, ogledala, LED lampe, 2 mikrofona, predpojačalo, efekt procesor, zvučnik, voda

Rad je interaktivna zvučna skulptura - instalacija koja se sastoji od kvadratne kutije - koridora od plexiglassa koja na krajevima ima drvenu konstrukciju s ogledalima, led lampama i držalima-hvatovima za šake. Kutija se nalazi na drvenom postolju i djeluje kao klackalica. Ispunjena je jednu petinu volumena sa vodom. 
Dvije osobe prime sa svake strane (krajevi kutije) hvatove za šake te spuštanjem i dizanjem krajeva kutije šalju valove jedna drugoj. Kada se jedna strana podiže gase se led lampe na toj strani te se pale na drugoj i obratno kada druga osoba podiže svoj kraj. Drvena konstrukcija na krajevima sadrži ogledala koja reflektiraju svjetlo te stvaraju optički efekt sa vodom.
U kutijama na krajevima nalaze se dva mikrofona, jedan sa svake strane. Mikrofoni su spijeni na analogni efekt procesor i zvučnik. Zvuk vode, koji nastaje pri korištenju rada, se poglašava i provodi kroz zvučne efekte.


Filip Borelli: 

AQUASONIC. 

Koncert eksperimentalne prirode koji istražuje zvukovne mogućnosti spajanjem vode i svakodnevnih objekata. Transični zvukovi dobiveni lupanjem i prelijevanjem vode po stjenkama objekata stvaraju svoju strukturu korištenjem loop mašine i zvučnih efekata.

Ana Fazekaš: 

Sheela-na-gig 2018.
 
Spužva, tkanina od zavjesa u dnevnom boravku, projektor, zvučnici, igle i tijelo. 

Inspirirana keltskim prikazima ženskih likova s predimenzioniranom vulvom, koje su se smatrale zaštitnicama od zla i simbolima plodnosti, ova suvremena varijacija želi odagnati zle duhove koji hoće pretvoriti žensko tijelo u tihi inkubator. Egzibicionistički hommage feminističkim majkama, boginjama i kiborginjama. 

Kromaton 

Kromaton su Vanda Kreutz i Dorotea Cerin. Kroz nekoliko DVD playera, crt televizora, pokojeg projektora i miksete nastaju njihove audiovizualne izvedbe. Zvuk dobivaju iz signala DVD playera koji video čitaju kao audio; zvuk se prvo montira u obliku slike, koji se kasnije manipulira na mikseti. Sam projekt funkcionira kroz formu instalacije - izvedbe (za ovu priliku to bi bilo u trajanju cca 30 min).

Ulaz na izložbu je besplatan, ali će se moći dobrovoljno donirati proizvoljni iznos za troškove postavljanja izložbe.

Priredio: Martin Mikša